lördag 4 november 2006

...Fröken Svinvad möter 15 gastar...

Intressant helg...

I torsdags åkte jag in till Lund för att ta en fika eller två. Först spenderade jag ett par timmar på Grand med J som jag inte träffat på ungefär hur länge sen som helst, mysigt! Efter det tänkte jag liksom passa på att ta en fika till, men det blev istället konstant öldrickande från 15-02. Min plånbok skriker argt åt mig så fort jag tittar på den nu.

Igår mådde jag med andra ord inte helt bra. Självklart visade det sig att pojken min hade fel på dagarna, och att vi alltså skulle gå på Halloweenfest samma kväll. Hade trott det var på lördagen festen var, och vad är väl roligare än att gå på fest bakfull... Jag är väldigt förtjust i Halloweenfester, eftersom de innebär att man får klä ut sig. Och att klä ut sig, det gillar jag! Så jag gick till Åhlens en halvtimme innan stängning och slet med våld ut fyra paniskt sprattlande hundralappar till. Men inget gör mig gladare än randiga strumpbyxor, så vad gör man.

Efter ungefär fjorton samtal till pojken om vilka attiraljer han skulle medföra möttes vi slutligen på stan och drog iväg till festen. Den var rätt kul. Hade varit ännu roligare om jag inte varit så förbannat bakis. Jag har varit i Underlandet! Jag har sett en svamp röka vattenpipa. Jag har dansat vals med en svamp. Jag har sett en svamp ragga. Jag är tacksam över att inte ha sett en svamp kräkas. Åååhhh, Mr Toadstool, Mr Svamp!

Själv har jag sedan många år en piratfetish, så jag var såklart en Yarr-sayer. Lite snopet att pojken glömde ögonlappen bara, men det fick gå ändå. Själv hade han klätt ut sig till sig själv med utslitna tarmar. Bara det att änden av tarmen verkligen såg ut som något helt annat, lagom ådrig och så. Så kan det gå.

Vid halv tolv började jag dock känna av fredagens aktiviteter och blev sålunda oerhört trött. Så jag lånade en säng och vilade lite, under det att det kom in folk i rummet och dansade för mig för att få mig piggare, och senare för att klistra fast saker på mig när jag uppenbarligen inte blev det. Ja se det märks att man närmar sig trettio... Hur som helst blev jag uppsliten efter en stund eftersom vi tydligen skulle gå till Carlssons trädgård. Det gjorde mig ganska sur, om jag skall vara ärlig. Svampen kom i alla fall in utan att behöva slita av sig sin skalle, och de andra med. Vid detta laget var alla utom jag hyfsat dyngraka, och vid halv två blev det taxi hem.



Svampen har förlorat huvudet... som återfinns hos Costeau... Me and Jason...


Dagens Rubrik:

Hundratals demonstrerade mot klimatförändringar

need I say more...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar