onsdag 8 november 2006

...fröken Svinvad på krigsstigen...

Eländes elände!! Ve dessa tekniska ting! När jag blir stor skall jag ha en inspelningsstudio med en mikrofon som fungerar. Bland många andra trevliga saker. För tillfället låter mina små försök mest som att jag sjunger i en spaghettiburk! Något för Barilla kanske... Men! Apropå burk, så har jag även trevliga nyheter. Pojken bestämde sig för att köpa ny dator i alla fall, vilket innebär att jag om cirka en vecka har uppgraderat min egen rejält. Härligt!

Jag skrev idag en intresseanmälan för en huvudroll i pjäsen "Sophie", och den 20:e skall jag på audition. Så nu är det till att plugga monolog. Är en stor roll med tanke på att man bara är tre på scen. Huvva.

I natt drömde jag att jag var en slav som arbetade på ackord med att såga itu fyrkantiga brödbitar i fyra delar och bygga en mur av dem. Jag var tvungen att gå upp 04.30 på morgonen eftersom jag började 07.00 (?) och bussen var alltid sen. Tolkning?

Nu skall jag trotsa det där snorframkallande regnet och kila ner till Lilla Torg för att ta en öl med pojken, bäst man charmar honom så han inte ändrar sig angående datorn...

...fast jag ändrade mig tydligen ang. ölen (se vädret), blev glass och World of Warcraft istället...



Dagens Rätt:

Pyttipanna


men vad hände med rödbetorna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar