onsdag 3 augusti 2011

...kaffe...

Mmmmm.. Sitter med glada Gurglan bredvid mig och njuter av en ruskigt god kopp kaffe efter att ha fått sova en hel natt (om man bortser från Bastians hysteriska utbrott vid 04 och att Loppan vaknade kl 6 första gången). Mycket trevligt! Vädret är vackert och maken med son befinner sig i Falsterbo hos min svärmor och svägerska med tillhörande familjer. Dit skall jag också sälla mig om några timmar när jag har attack-sytt lite på den blivande aftonklänningen.

Jag gjorde ett otroligt klantigt felgrepp igår när jag skulle klippa ut första delen till Loppans klänning och klippte när delar av tyget hängde ner från bordet. Klart det blir snett när tyget dras av tyngden. Suck. Fail. Bara att hoppas på att det antingen går att rätta till eller att det finns tyg nog till en ny del.

Jag drömde för övrigt om min svärmor i natt. Jag hade i drömmen sett att de hade svarta tallrikar på sommarstället, och tänkte då muntert att då kunde jag ju fylla på hennes förråd så det räckte med tallrikar om hon skulle få många gäster någon gång. Hennes min när hon i drömmen öppnade ett fint inslaget paket med odiskade, dammiga och kletiga tallrikar var inte överdrivet tacksam kan jag säga. Mitt dröm-jag skämdes som en lemur och sade "oj, jag glömde visst diska dem". Tolkning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar